Du kan starte med at skyde fra ca 7+. I alle tilfælde bedømmes børnenes modenhed ud fra en sikkerhedsmæssig vurdering, da det er våben vi har med at gøre.

Jvf. lovgivningen kræves der billedlegitimation på personer over 18 år og sundhedskort på personer under 18 år ved prøveskydning.

Du kan totalt skyde 3 gange, før du skal tilmelde dig skytteforeningen. Ved indmeldelse kræves SKV6-godkendelse af medlemmer over 15 år.

Hos os kan du skyde med riffel cal 22 og luftgevær. Der kan skydes med riffel på 15 og 50 m hele året ved klubhuset. Der er også mulighed for at skyde 200 og 300 m om sommeren, men det skal aftales på forhånd, for der forgår skydningen i Musse. Du kan skyde med luftriffel på 10 og 15 m hele året.

Vi vil træne dig i at skyde som det primære mål, men når dine præstationer og resultater begynder at stige, vil vi træne dig på nye måder, lære dig nye ting, gøre dig endnu bedre!

Forløbet er, at vi lærer dig det basiske, vi tager "god" hånd om dig. Du kan altid komme til os med dine spørgsmål. Efter alt det basiske er lært og at du har lært at skyde, begynder vi at give dig endnu mere udstyr på, som KUN vil forbedre dig, udstyret er en kæmpe fordel og ALLE gode skytter bruger udstyr, og ja man kan ikke sige de sparer der hvor de kan.

Når du kommer til en hvis alder, skifter du "klasse", du får nye konkurrenter og du skal skyde på en ny måde.

Udstyr:

Vi låner alt nødvendigt udstyr ud til vores skytter, men du skal selvfølgelig selv betale for ammunition og skydeomkostninger (Baneleje kan vi kalde det), men våben, skydejakker mm låner vi ud.

Fra du er tilmeldt skytteforeningen, og når vores gode trænere synes, at du er klar til at tage et skridt videre. Så begynder de at sætte udstyr på dig,som skal forbedre dig og din skydning endnu mere.